Pagina's

dinsdag 16 juli 2013

In memoriam...

Soms zijn er van die dagen waarop alles goed gaat
Je staat vroeg op
reest door je dag
action réaction
je beukt op dat leven en 's avonds zeg je
niet eens vermoeid
'Nog 11 dagen te gaan godverdommeuh!'
En plots
uit het niets
stuikt die meteoor op je huis
Iemand is er niet meer
Een jong iemand
Iemand die je niet eens kende
eigenlijk
maar die alles was
voor een ander iemand
Zucht...

Jorn maat
je weet me te vinden...

Open The door - Magnapop

zaterdag 13 juli 2013

The kuksa carver

Een nieuwe hobby gevonden, volledig in de lijn van al de rest, uiteraard.

De eerste keer dat ik een 'kuksa' - een traditionele Lapse houten kop - onder ogen kreeg was ergens begin de jaren '90 ergens in Noord-Skandinavië. Remember, ma & pa?
Bijna 20 jaar (!) heb ik gewacht om m'n eerste kuksa te maken.
Rijpen, noemen ze dat...

'k Kan niet zeggen dat het niet de moeite heeft geloond.
Klik hier voor de volledige aflevering!

vrijdag 12 juli 2013

dinsdag 9 juli 2013

I'm sexy an' I know it

GROFGROFGROFGROF!!!
NJJJJJNJJJJJNJJJJJJ!!!
GROFNJAWNJAW!!!
FSJFSJFSJFSJFSJ!!!

Dixit Rusty.
Let the beast go.

zondag 7 juli 2013

L'Hérault, encore et encore

Een hele dag geravot, gezwommen en gesiëst op één van de mooiste spots langs de immer rustig kabbelende Hérault. Bijeneters en Kleine pleviers, Chouffe en Chimay, sauciflard en ossau-iraty.
Plezier zit in banale dingen...

zaterdag 6 juli 2013

Vuurwerk

Zoveel werkdagen nog te gaan.
Op 31 juli, zo rond de vijven 's avonds, smijt ik m'n gereedschapskoffer(s) dicht en ga ik m'n vakantie in.
Nu ja, 'vakantie' is een groot woord want er moet een hoop worden geregeld, georganiseerd, in de plooi gelegd, gemanipuleerd, omgekocht, afgedreigd, om zeep geholpen en afgebrand.
De verhuis komt eraan en we zitten dus volop 'in de dozen'.
Nog 18 daagjes gaanwerken.
En dan vuurwerken.

woensdag 3 juli 2013

Wegdromer 56

Razend populair in dit landje, en niet weg te slaan van de betere radiozenders.
Ambiance de chantier. En elke dag blijgezind naar 't werk.

Superbus - Smith 'n Wesson

dinsdag 25 juni 2013

Tegenstrooms

't Zal misschien toch nog in orde komen met onze 'sjo' - tegen de stroom in is immers zoveel leuker dan je stomweg laten meedrijven.
De Hérault in 't begin van de zomer, ver weg van de toeristenplaya's aka brood & spelen aka joutes & lichtgevende oesters uit de étang.
Hier komen enkel inboorlingen.
De GPS-coördinaten?
Vergéét het!!!

donderdag 20 juni 2013

Keep on running

De eeuwigheid duurt voort. Drukke werkdagen, een pollenpiek - en bijzonder aggressieve allergieaanvallen - tussendoor en een jonge hond die niets liever doet dan gariguerennen - wat goed uitkomt want een van z'n baasjes doet dat ook.
Weining schrijfgoesting dus, gelukkig maar.
En plots, zomaar, een klein moment van middagrust langs de waterkant.
Levenskwaliteit.
Keep on running.

Keep On Running - The Spencer Davis Group

zondag 9 juni 2013

No more happy when it rains

't Is inderdaad een eeuwigheid geleden dat ik nog eens wat heb gepost op de 'gettoblog'.
Wellicht omdat het inderdaad een eeuwigheid is geleden dat ik nog eens wat te vertellen heb gehad.
Geen nieuws is echter ook nieuws, zullen we maar zeggen.
Dus:
Met ons: het gaat goed.
Met de poezen: het gaat goed.
Met de hond: het gaat goed.
Met de vierendertig ratelslangetjes: het gaat goed:
Met de kolonie rode bosmieren: het gaat goed.
Met de verhuis: het gaat goed.
Met het werk: het gaat goed.
Met het weer: lamasjeblieft gerust.
Doffe, pure, ellendige kloterotellende (twee keer je tong rollen voor je dat woord leest).
Sinds november hebben we welgeteld drie prachtige weekends gehad, puur de waarheid.
Er was dat weekend van Parijs-Roubaix.
Er was dat waarin ik snotziek was.
Er was dat van de tonijnen.
Dat was't zowat.
Heel vaak is 't prachtig godinfrankrijkweer tijdens de week, en je mag er heel veel op verwedden dat het weekend volledig de mist in gaat: buien, onweders, zware wind, of alles tezamen.
Zo stond er gisteren bijvoorbeeld 'la grande traversée de l'étang avec le grand wazawidu' op 't programma - donderdag en vrijdag was 't immers zalig zomerweer geweest met lichte bries en kortgerokte temperaturen.
Gisterochtend: 'entrées maritimes'. Lichte zuidenwind, en een enorme aanvoer van alle natte rommel die er niet over oost-europa is uitgevallen.
Uitgesteld dus, alweer.
Lamasjeblieft gerust.