Pagina's

maandag 4 augustus 2014

3820

Het cijfer van de dag. Van gisteren, eigenlijk. Het aantal Zwarte wouwen dat over de col trok. En de eerste Wespendief van 't seizoen. 
Tuurlijk ga ik er binnenkort heen. Uiteraard. Wat een onzin ook maar te denken dat eens een jaartje overslaan misschien wel verstandiger zou zijn. Verstand brengt je van A naar B. Verbeelding overal. 't Zal op dat weekje ook niet aankomen. Carpoolen tot aan de voet van de bergen en dan een veertigtal kilometertjes bergop naar de P-spot. P voor Pernis apivorus aka Wespendief. En Patcharan. Kamperen op de col, nog een keertje rushen naar de Pic d'Orhy, back to the wild side again. Me een hele week geen zak aantrekken van wat dan ook. Op de col ben ik thuis. Take it or leave it. 
M'n beste beslissing van 't jaar.

Home - Keep running till you're there.

zondag 3 augustus 2014

Organby update

Het telseizoen 2014 is er reeds twee weken aan de gang. Eergisteren trokken meer dan 2000 Zwarte wouwen over de col.
'k Weet niet hoe ik het zal klaarspelen er nièt heen te gaan dit jaar...

vrijdag 25 juli 2014

Wegdromer 83

Sorry blog. I know, 'k ben je weer zwaar aan 't verwaarlozen. 'k Ben gewoon niet meer gewoon aan die lange zomeravonden - in Sète was 't om 9 uur 's avonds pottedonker - en dus profiteer ik ervan tot de zon opnieuw boven de horizon uitkomt, met af en toe een stevige vermoeidheidspiek tot gevolg. Om na een paar dagen opnieuw dezelfde weg op te gaan. 
Best fijn zo, geen moeite mee. Deze schrijfschaarste gaat best wel over...

Boomerang - Hooverphonic

vrijdag 4 juli 2014

En toen ging 't licht uit

Dit weekend staat eindelijk de laatste verhuis gepland. 
Zondag keren vrouw- en hondlief definitief terug huiswaarts. Nog één examen te gaan - straks dus - en dan zit haar opleiding erop. 
Net als mijn schoon leven. 't Zal wennen zijn, opnieuw m'n territorium te moeten delen. 'k Weet niet eens of ik daar wel in zal slagen, trouwens. Hoe zat dat weer met die bril? Moest die naar boven of beneden? En die microgolfoven? Mocht die worden gebruikt om te solderen of niet? Veel teveel vragen in mijn hoofd.
Soit, dat zien we vanaf overmorgen wel. Eerst nog een weekendje heel zwaar feesten in 't land van 'goei' boter, room, Camenbert, cider en Calvados en daarna vinden we wel oplossingen.
Of niet.

vrijdag 27 juni 2014

Thunder!

Zonder twijfel de beste cover die er ooit is gemaakt.
En durf me geen ongelijk geven...

Thunderstruck - 2CELLOS

donderdag 26 juni 2014

Wegdromer 82

Van een échte wegdromer gesproken!
In 't rijtje van de beste stemmen aller tijden.
En liefste snoetjes, ook.
Dat spreeuwengetater nemen we'r gerust bij...

Sweet Child O' Mine - Angie Brown

dinsdag 17 juni 2014

Oorverdovend

Is't gekwetter van de Spreeuwen, hier. We surfen immers op de top van de grootste kersengolf in jààren - geen vorst, weinig regen, veel zon - en bijgevolg is er niet één gespikkeld schijtertje in Le Nord dat niet in onze bomen zit. Met honderden zijn ze, ongezien. 
Mij niet gelaten. Je kan immers maar zoveel konfituur maken als je lege potten hebt en maar zo hoog klimmen als je ladder lang is. En je kan maar zoveel glazen kersensap drinken als je dorst groot is. Of je darmen verdragen kunnen. Wat overblijft - circa 90% van de oogst dus - is voor 't gevogelte. Of zij die graag een uurtje willen komen plukken. 
Binnen een week of twee komen de pruimen eraan. 
Waar ga ik verdorie die bokalen vinden...

woensdag 11 juni 2014

Goesting met een grote strik

Soms kan een beeld perfect een gevoel weergeven. Zoiets van 'dat is het'. Wel, laat me deze minicollectie gewoon 'goesting' noemen. Gewoon, een paar fotootjes geschoten in Flanders Fields rond ons boerengat. Akkers, een wirwar van slootjes, een spat wilgen, vlierstruiken, meidoorns en wat weetikal rond een oude bunker - Duitse luchtafweer, vermoedelijk - een eenzame wilg, en daarover een oorverdovende stilte. Welkom in La Bassée.
Rietzanger, Rietgors, Grasmus, Gele kwik, Kwartel en Blauwborst. Vanop één observatiepunt. 'k Heb mezelf wel vijf keer in m'n edele delen geknepen. Zelden zo'n hotspot van biodiversiteit gezien. Gewoon achter onze deur.
Zoals ik al zei: pure goesting.
Voor ik het vergeet. Vorige nacht ben ik op deze spot bijna over een Steenmarter gestruikeld. Ritsritsrits door de tarwe, iets bruin dat zich op z'n achterste pootjes zette, een witte borst en ritsritsrits terug de tarwe in.
M'n pruimpjes doen er nog pijn van. 
Slapeloosheid heeft z'n voordelen, ook.




Graduele zoom. Blauwborst. Zang, voedsel en alarmkreet - 'la totale'.

maandag 9 juni 2014

Wegdromer 81

Onbegrijpelijk dat ik deze nog niet heb weggedroomd.
Onvergeeflijk, ook.

Wish You Were Here - David Gilmour

donderdag 5 juni 2014

Natuur en bos, je schijt er zo rustig

HIER een handleiding die ik al lang wou maken.
Geef maar toe, zo had je 't nog nooit gedaan.