Heel toepasselijk, eigenlijk.
Have A Nice Day - Stereophonics
dinsdag 23 juni 2015
Nepal update (1)
Het land likt z'n wonden. M'n vriend Gokarna is een van de velen die er letterlijk het beste van maakt: lokale schooltjes opnieuw operationeel maken, basismateriaal verlenen aan dezen die het 't meeste nodig hebben en de overheid bijstaan bij het in kaart brengen van wat waar nodig is - geen sinecure want er is verschrikkelijk veel nodig, veel wegen zijn nog steeds niet operationeel en de moesson staat letterlijk voor de deur.
'k Vertel er later meer over, hier gewoon een paar beelden uit Barpa, een dorpje in de buurt van het epicentrum.
Wegdromer 105
Tuurlijk leef ik nog. 'k Ben gewoon reeds een paar weekjes écht full-time zelfstandige. Er vroeg uit en laat thuis, veel afspraken maken en de helft niet nakomen, hopen stront over je heen krijgen van boekhouders en verzekeraars en in plaats van braafjes ja te knikken gewoon verschrikkelijk hard - en precies - terugschijten.
En vooral: op dinsdag tegen je klanten reeds kunnen zeggen dat 't deze week écht niet past.
Pure klasse. 'k Ben niet voor niets m'n eigen patron geworden.
En vooral: op dinsdag tegen je klanten reeds kunnen zeggen dat 't deze week écht niet past.
Pure klasse. 'k Ben niet voor niets m'n eigen patron geworden.
vrijdag 5 juni 2015
Annika & Paivi UPDATE 6
![]() | |
| Annika (rood traject): zo'n 9.500 km - Paivi (groen traject): zo'n 11.500 km |
(rechtstreeks van de site van de Finnen geplukt)
Jun 2nd 2015
Spring is now turning into summer, and with that most of our
satellite honey buzzards have now arrived to Finland. Annika returned to
Hämeenkyrö already on May 26th, but because Mikko after his
difficulties in Sahara still is flying only in Turkey, she has now
formed pair with the neighboring honey buzzard male. Päivi reached
Finland yesterday in late afternoon, and today she continued to her
breeding territory in Vesilahti. Perhaps she will get chicks this year?
Lars is still flying in the Baltic States, but in a few days also he
should reach Finland. Regarding Jaana we have now got it confirmed that
she succumbed in West Sahara: her body and the transmitter was located
on May 26th close to the location her transmitter shut down.
Scheefpoepers zijn 't, die Wespendieven...
maandag 1 juni 2015
Souquillou@home
Ook Souquillou is thuis - of wat daar de komende maanden tenminste voor zal doorgaan. Haar echte thuis is immers het opaalgroene water tussen Sangatte en Dover, maar dat spreekt voor zich.
Van Maarkedal naar La Bassée. Een slordige 80 km van de Vlaamse Ardennen over de Scheldestreek rond Doornik en langs het drukke gezoem van de Lillse biekeskorf naar de eenvoudige rust op de rand van de mijnstreek in departement 62.
80 km in de laadbak van Tom's vrachtwagen. Twee ton hakplezier. 'Voor als ik eens niet weet wat gedaan', weet je. Minder dan 200 kilo zou Souquillou uiteindelijk moeten wegen. 90% moet eraf, dus. Of beter, eruit. Zeg nu nog dat ik geen ambitie heb.
Wie hier de komende maanden een Rochefort wil komen drinken rond de vuurschaal zal daar verdorie eerst een uurtje voor mogen schaven, steken of gutsen.
Die boot in onze schuur. En of ik het meen.
Annika & Paivi UPDATE 5
![]() |
Annika (rood traject) is eindelijk thuis. Op 28 juni - na een goede 6 weken en
bijna 10.000 km - kwam ze eindelijk aan in haar vertrouwde heidegebied
waar ze de voorbije jaren broedde.
Paivi (groen traject) heeft
daarentegen nog een klein weekje voor de boeg vooraleer ook zij met de
miserie van klein mannen zal kunnen beginnen. Tenzij ze net te laat is, uiteraard. Slechte weers-omstandigheden boven de Sahara hebben immers voor de nodige vertraging gezorgd waardoor het voor vele vogels misschien net te laat zou kunnen zijn om nog aan een broedsel te kunnen beginnen.
Twee maanden rushen - paren, broeden zn jongen grootbrengen - en daarna rap terug naar Afrika.
Nooit wil ik reincarneren als Wespendief...
woensdag 27 mei 2015
Melopee revisited
Onder de zon schuifelt wat ooit een rivier was
Over wat rest van die rivier schiet de zinderende zon
Onder de aangeschoten zon op de restrivier schiet de kano naar open water
Dwars door het hoogriet en een stuk trager langs het nederwiet
schiet de kano naar open water
schiet met de zinderzon op de achtersteven de kano naar open water
Zo zijn ze broeders naar open water de kano de zon de rivier en de mannen
Daarom schieten de zon en de mannen samen naar open water
Naar Paul van Ostaijen,
met een vette knipoog naar Anoniem uit Onbekend
Over wat rest van die rivier schiet de zinderende zon
Onder de aangeschoten zon op de restrivier schiet de kano naar open water
Dwars door het hoogriet en een stuk trager langs het nederwiet
schiet de kano naar open water
schiet met de zinderzon op de achtersteven de kano naar open water
Zo zijn ze broeders naar open water de kano de zon de rivier en de mannen
Daarom schieten de zon en de mannen samen naar open water
Naar Paul van Ostaijen,
met een vette knipoog naar Anoniem uit Onbekend
maandag 25 mei 2015
En de zwaluw...
| Mixin' concrete layin' brikz. |
Ze bouwde voort.
Ben zo verdomme content dat onze stal - na een jaartje pauze - opnieuw in gebruik is genomen.
Sinds een week is het luchtruim boven onze binnenkoer dé spot in La Bassée waar je 't meeste kans maakt een zwaluw op je bakkes te krijgen.
Voorlopig is hun renovatieproject nog in volle ruwbouwfase maar de beestjes schijnen stevig op te schieten, zeker nu zich plots een gloednieuwe leverancier heeft aangediend.
Klaargemaakte cement, aan huis geleverd, gratis en voor niks.
Klaargemaakte cement, aan huis geleverd, gratis en voor niks.
Die Vlamingen maken de marché naar de kloten, hier in Noord-Frankrijk.
'On reprend simplement ce que nous appartenait!' aka we nemen gewoon terug wat van ons was, antwoord ik dan altijd.
Tot de laatste morzel grond.
donderdag 21 mei 2015
Annika & Paivi UPDATE 4
![]() | |
| Exact één maand zijn ze onderweg, onze twee Wespendieven. Annika bereikte gisteren Rusland en heeft er inmiddels een slordige 9000km opzitten. Nog een paar dagen en ze is thuis. |
Abonneren op:
Posts (Atom)










