Pagina's

Posts tonen met het label pizza. Alle posts tonen
Posts tonen met het label pizza. Alle posts tonen

zaterdag 17 december 2011

Nogvanda


De toon is gezet, de kop is eraf, we zijn er eindelijk aan begonnen! Eindejaarsfeesten, uiteraard! Gisteravond was 't onderonsje hier huize casa felina met een handvol collega's van Célia. Thema: bier en pizza. Oh my god! Als ik zie wat we allemaal hebben meester gemaakt vraag ik me af hoe 't komt dat ik voor een keertje geen haarpijn heb. Bovendien was ik net ervoor een tandzenuw lichter gemaakt - wat is dat toch met m'n gezondheid de laatste tijd - en had ik dus nog een beetje 'la tête dans le cul' aka 'm'n hoofd in m'n gat' zoals ze 't hier formuleren. Heel mooi trouwens, die franse uitdrukkingen. De bierbroeders waren zich gaan bewapenen in de beste bierbar annex bierwinkel van Montpellier en dankzij 't lijstje waarmee Célia haar adepten op strooptocht had gestuurd kon de avond van bij 't begin al niet meer stuk. Gouden Carolus, Bornemse Tripel, Tripel Maredsous, Chimay, Westmalle, St. Bernardus, Chouffe, Karmeliet, Kwak, en een Corsicaans bier waarvan de naam me ontsnapt. Respect voor de bierwinkel, respect voor de bierkeuze, respect voor de Vlaamse en Waalse bierbrouwers en respect voor de Belgische gerstvelden. Daarvoor alleen al ben ik tegen een afscheuring van Wallonië. Bier is de cement die België samenhoudt. Vive la République!
Soit, 'k herinner me dat we de degustatie hebben afgesloten met een toertje Tequila - een van de collega's is Mexicaanse - en dat ik daarna stilletjes naar de zetel ben gemuisd want mannen-van-den-bouw vallen altijd vroeg in slaap. Moe maar voldaan en net niet over the top. En heel veel koud water gedronken. Vandaar wellicht dat zalige gevoel een keertje geen hoofdpijn te hebben...
Soit, bier en pizza, de motor is gerodeerd voor de komende weken. Nogvanda, I like!

zondag 29 augustus 2010

Creatief koken met katten

Vanmorgen om vier uur wakker gemaakt door een stel poezen dat net ietsje teveel lawaai maakte bij hun poging om gecoördineerd een pizza te stelen. In de stad wonen heeft immers z'n voordelen, ook. Als je eens geen zin hebt om te koken en je bovendien heel erg zin hebt in iets lekkers laat je je gewoon enkele pizza's leveren. Lekker, warm en bijzonder praktisch. 'k Was echter vergeten de restanten in de frigo te steken en vermits we samenleven met enkele gepatenteerde dieven stond het in de sterren geschreven dat er vannacht misdaad in de lucht hing. Gelukkig heb ik een zesde zintuig voor dat soort zaken en een gehoor-dat-nooit-slaapt. Om vier uur dus wakker geschoten en net op tijd beneden geraakt om de suspecten te identifieëren en de misdaad te verijdelen. Hoe krijg ik echter dat kattenbloed van de muur? En hoe vertel ik straks aan Célia dat die krab- en bijtsporen op m'n armen een gevolg zijn van overdadig nocturn krabben als gevolg van enkele venijnige muggenbeten? Hoe moet ik ook gaan verklaren dat Suchi en Ptibu vannacht plots besloten hebben om terug naar 't noorden te gaan? En wat doe ik in godsnaam met die twee kadavers? Kat met pruimen? Katten met socissen? Pellekat met boestring? Rijstkat met bruine suiker? Meer lekkere recepten vind je op m'n nieuwe site Creatief Koken Met Katten dot Com. Vroeg opstaan heeft echter ook z'n voordelen. Na een verkwikkende douche - 'k moest immers dat bloed van m'n lijf spoelen - ben ik dan maar m'n artikel beginnen afwerken voor Vogelbescherming Vlaanderen. Over vogels enzo - wie schrijft die blijft, niewaar? Remember my name, you will scream it later...