Pagina's

dinsdag 2 december 2014

Big in Lille

Eigenlijk heb ik er vaak geen idee van hoe rock 'n roll m'n leven wel is. Tien jaar terug zat, of lag, ik nog in een bureautje zo groot als de laadbak van een Renault Traffic op een van de hogere verdiepingen van 't Ferrarisgebouw in Brussel - mét zicht op de binnenkoer, een paar jaar later kluste ik er lekker op los aan de Middellandse Zee en deze week volg ik een opleiding bedrijfsbeheer in de gebouwen van de Kamer van Vrije Beroepen in Lille. Niet dat ik graag achterom kijk - en al zeker niet tijdens 't pissen - maar af en toe is zo'n handeling gewoon goed voor je zelfvertrouwen. 
Die opleiding is voor ondernemers wat Gibraltar is voor Zweedse Wespendieven: welk traject ze ook volgen, ze moeten er vroeg of laat langs de kassa. Beschouw het als een van de vele middelen die de overheid heeft uitgedokterd om beginnende ondernemers wat euro's lichter te maken. Nu goed, laten we'r de positieve kant van zien: je steekt er her en der wat op en - bovenal - je leert er andere aanstormende talenten kennen. 
Networking dus, om het met een geleerd woord te zeggen.
Gewoon te gek. M'n eerste stappen in de stad die ik binnenkort even door en door ga kennen als Sète. 
En of ik er goesting in heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten