Pagina's

zaterdag 28 februari 2015

La Voix du Nord

Terwijl Heggemussen, Winterkoningen, Koolmezen en Merels onze tuin reeds een paar weken opnieuw opeisen is de tweede maand van 't jaar alweer geschiedenis. 
't Leven is rustig geweest, hier in Noord-Frankrijk. Een paar multiservitionele klusjes, heel wat offertes, wat houtsnijwerk en werktuigbouw - ik meen het, dat van die boot - en een reporter van 'La Voix Du Nord' - zoals het 'Het Nieuwsblad', maar nog smeuiiger - die meer wou weten over die twee nieuwe dynamische compleet gestoorde ondernemers in de streek. 
Als dat maar goed afloopt.
Intussen worden de eerste zomervogels gesignaleerd. Een maand geleden - er stond nog ijs op de plassen - hoorde ik reeds een vroege Waterral en gisteren kreeg ik blij nieuws uit Baskenland, met de melding van de eerste Zwarte wouwen en de eerste Aasgieren. 
Het gaat een gavarieerd jaar worden. 
'Chef d'entreprise'. Ik moet er toch nog wat aan wennen. 
En toch lijkt het of ik nooit iets anders heb gedaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten