Pagina's

woensdag 12 augustus 2015

Organby 2015 (3)

Frustratie is vaak een slechte raadgever. Een paar dagen na m'n deprimerend gesprek met een van m'n maten van 't eerste uur op de col trokken er immers meer dan 12.000 Zwarte wouwen door - op één dag (!), gevolgd door nog meerdere duizenden de dagen erna.
Het gaat dus nog steeds goed met deze sierlijke alleseter. Zolang er elk jaar meer dan 40.000 over de col trekken is de natuur niet helemaal naar de kloten...
Intussen begint de trek van de Wespendief geleidelijk aan op gang te komen. Enkelingen worden tientallen, tientallen worden over een week of wat honderden en honderden worden eind augustus duizenden. 
De Real Belgian Birders (-1) zullen er zijn en ik wens jullie verdomd beter weer toe dan ik had vorig jaar. Klare hemels en heldere patch - die benevelde geest moeten jullie er maar bij nemen.
Intussen word ik ook van Franse zijde bestookt met uitnodigingen - 'Of ik wel zeker ben dat het werk voor de rest gaat?!' 
Hét werk niet. Bricobart wel - althans deze zomer.
Drie badkamers moeten er worden gebouwd voor ik een volgende pauze kan inlassen.
Drie, verdomde, badkamers. En al de rest, uiteraard.

4 opmerkingen:

  1. We zullen je missen op de col!!!
    Momenteel nog even flamingo's, koereigers, bijeneters en slangenardenden aan het bewonderen... (rara waar ben ik?), maar volgende week rugzak maken voor een weekje op de heilige col!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat meen je niet, je zit in Sète?! Kon je verdorie twee jaar terug niet komen, dan had je vast en zeker de Roodkopklauwieren, de Grauwe kiekendieven, de Havikarenden, Grote karrekieten en Witkeelgorzen kunnen spotten!
    Btw, je zit in de Camargue - 'k kan je rugzakje van Hello Kitty op de site van NASA zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bingo! Huisje in de buurt van Avignon! In de IKEA heb je kant en klare keukens die in een wip gemonteerd zijn! We zien elkaar op de col... ;-)
    Grts
    Ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben er zeker van dat m'n klanten het niet erg zullen vinden dat ik van hun badkamer een keuken maak - of je nu urineert in een lavabo of een evier maakt immers weinig verschil...

    BeantwoordenVerwijderen