Pagina's

donderdag 28 april 2011

YAK-PROOF

Bricoleren zit me in 't bloed, blijkbaar. Eigenlijk is 't een uitgesproken familietrek. M'n vader bricoleert - met een voorliefde voor staalconstructies, m'n nonkel aka grote broer bricoleert - hij doet het graag met aluminium en epoxy, hun vader en dus m'n grootvader had het meer voor het fijnere handwerk - horloges enzo - en ik doe het graag met hout. En vijzen en bouten en lijm en chemische ankers en 'tige-filletées' enzo - zolang 't maar stevig is.
De Goemaeres zijn een stam van handwerkslieden, dus. Vermits m'n nonkel echter enkel dochters heeft geproduceerd ben ik dus verplicht me voort te planten en mannelijke nakomelingen te bricoleren wil onze familietak voor uitsterven worden behoed. De meesten zullen dit wellicht een bijzonder slecht idee vinden maar daar ga ik me nu eens geen knijt van aantrekken. Als 't een jongen is dan eindigt die wellicht in 't prison - met een vader die niets liever doet dan wapens en explosieven maken en uitwijden over de inpalming van 't wilde westen en de tweede wereldoorlog kan dat onmogelijk anders, en als 't een wijfje zou worden dan eindigt die gegarandeerd in dezelfde instelling. Door die vader, uiteraard.
Soit, ik maak graag stevige dingen. En om die boemerangs, boten, messen, kruisbogen en kruisraketten onder één grote noemer te plaatsen heb ik 'Yak-Proof' opgericht, een soort artistiek project - engelstalig, kwestie van een zo groot mogelijk bereik te hebben - voor iemand met een rijke fantasie en bezige handjes. 'Yak-Proof' dekt die lading volledig. Als een product Yak-Proof is dan wil dat zeggen dat 't tegen een stootje kan. Politiek correct is dit niet helemaal, want om het label 'Yak-Proof' te krijgen ben ik verplicht het ding in kwestie op een of meerdere yaks te testen maar kom, ook daar gaan we geen spel van maken. Mijn yak vindt het prima, trouwens. 'Zeker getest op dieren' zal er op de bijsluiter staan. En 'buiten het bereik van kinderen houden'.
Klik hier om naar de site te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten