Pagina's

dinsdag 10 april 2012

Sète goes nordic

't Was het weekend van de beschilderde eieren van de haas, Tom Boonen, wispelturig weer en een groots zeilevenement in Sète.
Meer dan honderd zeilboten van alle slag, van de tweede grootste multimaster 'de Kruzenstern' ter wereld tot fraaie houten 'barques' met latijnse zeilen. Fantastisch! En daarrond uiteraard een heus havenfestival met lezingen, workshops, muziekgroepen en veel bier. We waanden ons op het zeemansliederenfestivan van Paimpol in Bretagne. Met een pint in de hand van band naar band, 't leven hoeft echt zo moeilijk niet te zijn. Folkbands veroverden de havenbuurt, niets herinnerde ons eraan dat we in 't uiterste zuiden zaten. 't Is zowaar de eerste keer dat ik me echt heb geamuseerd in deze stad. Het bevestigt alleszins andermaal één ding: als ik me echt in m'n sas wil voelen moet ik naar Bretagne. Hopelijk draait het vroeg of laat die richting uit...
'k Was van plan de Kruzenstern met m'n kayak te vergezellen toen die gisteren terug 't ruime sop koos, een stevige verkoudheid stak daar - andermaal - een stokje voor. Dju toch, volgende keer dan maar!
Wat onthouden we van dit weekend: de Schotse pipe-band 'Claymor Clan' en de aanstekelijke punkrock van de Duinkerkse Poguesversie 'Sur Les Docks'.
Dranouter, zet die groep op de affiche!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten