Pagina's

zaterdag 28 juli 2012

Hisse et ho!!!!

Eind juli, reeds. De 'Weird Summer' lijkt als een sneltrein door 't jaar te razen en genieten is er nog niet echt bij geweest. Handenvol werk, met die herstelde hand. Vorige week een goede 60 uur geklopt, bijvoorbeeld. Gelukkig is er Monster 'Unleash The Beast' en Red Bull Sugarfree...
Ook vrouwlief deelt in de klappen. Een van de voorwaarden om haar doctoraat te behalen is voor ten minste één artikel een 'goed voor publicatie' te hebben. Haar eerste artikel is eindelijk de deur uit, sinds woensdag. Lees: 't is de deur uit, miljaarde! Nu wachten op respons van de redacteuren maar haar team is er gerust in dat het allemaal gesnord zit. Ze zit op schema, de betondrol ligt eindelijk in 't potje.

Reeds wéken smacht ik ernaaar om Burning Banana van z'n haken te halen en eindelijk terug eens 't water in te gaan. Gezien m'n achterstand vrijwel achter de kiezen is wordt het dus tijd om me terug met leuke dingen te gaan bezighouden, daarvoor wonen we toch in 't zuiden, niet? Volgende week gaan we 't sop in, zeker weten. En woensdag mag ik mee met een 'chalutier' aka vissersboot. 'Choppeoh des poissongs! Et mangéoh kang tyas pas feng, boirre kang tyas pas zoif, et pisséoh kang tyas pas anvie!' Reeds jàren droom ik van zo'n trip: meevaren met een kustvisser, de netten uitlaten, vis sorteren, sardienen de nek afbijten, doorspoelen met rum etc. 'Tiens bon la vague tiens bon le vent. Hisse et ho, Santiano!' Probeer me maar niet te begrijpen want daar zou je een heel leven mee bezig zijn.
Vraag maar Célia...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten