Pagina's

woensdag 19 december 2012

So far so good

'k Ben zelden, nooit eigenlijk, trotser geweest op iemand als gisteren op m'n eigenste madam. Die paar keer dat ik trots mocht zijn op mezelf roerden me niet half zo sterk als wat er gisterochtend door me heen ging. Célia's thesisverdediging. Prachtige presentatie, gefundeerd als een brugpijler van Millau, esthetisch perfect, pedagogisch hoogvliegend etc. Tuurlijk haalde ze de graad van doctor in de biologie binnen. De felicitaties van de jury - o zo moeilijk te krijgen - waren niet meer dan logisch, eigenlijk.
Gisteren was de eerste dag van 't einde van ons zuiders avontuur. Vanaf nu kijken we noordwaarts.
Enne, zelfs na zo'n luxevoorstelling snap ik nog steeds geen reet van de materie in kwestie. 't Ging over genetische interacties tussen populaties van verschillende ondersoorten van onze frietmossel.
Meer kan ik er met de beste wil van de wereld niet over vertellen.
Too much too complicated!

6 opmerkingen: