Pagina's

vrijdag 15 februari 2013

De krokoleeuw

Twee mannen scheppen in een broussecafé op over hun respectievelijke vakantie.
'Weet je,' zegt de ene 'dat ik vorige week het ongelooflijke geluk heb gehad oog in oog te staan met 't gevaarlijkste beest van Afrika? Ik heb een krokodil gezien!'
'Een krokodil?' replikeert de andere 'Dat is hoegenaamd 't gevaarlijkste beest niet! Ik heb tijdens m'n trip een leeuw ontmoet, en die is veel veel gevaarlijker!!'
'Niks van! 't Is de krokodil!' werpt de ander koppig tegen.
'Een leeuw zeg ik je!' antwoordt z'n kompaan.
'Krokodil!'
'Leeuw!'
'Krokodil!'
'Leeuw!'
Hun discussie gaat een tijdje door tot een andere gast 't op z'n heupen krijgt en zegt 'luister eens jullie beiden, ik ben reeds dertig jaar gids in dit gebied en eigenlijk hebben jullie allebei een beetje gelijk.
't Gevaarlijkste beest is immers niet de krokodil, niet de leeuw, maar de krokoleeuw, een heel nijdig beest met aan de ene kant de kop van een leeuw, en aan de andere de kop van een krokodil! De krokoleeuw is heel heel nijdignijdignijdig!'
'De krokoleeuw?!' zeggen de twee verbaasd. 'Aan de ene kant krokodil, aan de andere kant leeuw?! Maar hoe kakt de krokoleeuw dan?!'
'Hij kan niet!' zegt de gids. 'En daarom is hij zo nijdignijdignijdig!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten