Pagina's

woensdag 1 april 2015

just voor de pinnekensdraad

Soms is het goed een bladzijde om te draaien. 
Bijvoorbeeld. Reeds een lang tijdje begon m'n mailadres me zwaar de keel uit te hangen - 't kan jeuken of 't kan niet jeuken, nietwaar. Hoogkoutermolen@gmail.com had ik na 6 jaar zonder hoogkouter-molen intussen wel gehad. Lang verleden tijd dus - het was goed en het is voorbij - en toch sleurde ik nog elke dag dat stukje verleden met me mee.
Toegegeven, de molen zal altijd wel een stukje van onszelf blijven en dat op zich is best een fijn gegeven, maar 't mocht eigenlijk best allemaal wat minder.
Tijd voor verandering, dus. Maar in wat?
Om in de sfeer te blijven van geo-historische verankeringen - molens & kouters, dat soort dingen - heb ik zonet een nieuw adres aangemaakt. Een beetje atypisch, misschien, maar boordevol logica. 
Je weet dat onze huidige woonst een tijdje terug - Eerste Wereldoorlog - net voor de frontlijn lag. Uiteraard is dit een kwestie van perspectief en bekijk ik het uit geallieerd aka Commonwealth standpunt - een mens moet immers toch een beetje politiek correct blijven. 
Onze hoeve lag in door Pruisische troepen bezet gebied, dus. Net voor de verste pinnekensdraad, dus.
Een mooie verwijzing naar een iets minder mooie periode in onze geschiedenis, vond ik.
Hoogkouter is out, pinnekensdraad is in.

justvoordepinnekensdraad@gmail.com

Zonder zeveren. De datum is louter toevallig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten