Pagina's

donderdag 22 maart 2012

Oma's en Flippers

                                                                            CR S. Markley
Dat van die bruine bonen was uiteraard lichtjes overdreven. Ja ik ben er tien minuten achter blijven plakken, ja ik had goesting om ze naar ze naar de zeebaarzen en makrelen te sturen, neen ik heb ze niet 't kanaal in gekwakt.
Zoiets zou ik nooit doen.
Is mijn stijl niet.
Past niet bij m'n persoonlijkheid.
En mocht ik het dan al doen, dan zou ik er tenminste een foto van maken. Of me met een zak patatten op de kade installeren om eventuele overlevenden te laten verstaan dat het daar beneden eigenlijk zo slecht nog niet was.
Bart jong, we moeten echt werk maken van die tekenfilm...
Van makrelen en baarzen gesproken, trouwens. Het bericht doet de ronde dat er zich voor de kust honderden dolfijnen bevinden. Ze zouden zich ophouden rond de mosselbanken die een eindje in zee liggen. Dolfijnen! DOLFIJNEN!!!! Honderden! Kan je 't je inbeelden? Kayakken tussen die kleine walvissen! Me bart, you flipper!
Bij de eerste de beste periode van zuiver weer - want nu is 't echt gene vette - ga ik de zee op. Dit zou wel eens een van de meest memorable trips ooit kunnen worden. Op m'n kayaklijstje staan immers vijf zaken: kayakken in een zwembad trappist, kayakken tussen ijsbergen, kayakken onder de kliffen van Shetland, kayakken in het azuurblauwe water van een atol in de Pacific wiz zom hoelahoela ladiez, en kayakken tussen dolfijnen.
Patron, one of deez dayz you won't see me no more!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten