Pagina's

zondag 26 augustus 2012

De jacht op de boeriko


'Jos, heb je geen zin om eens mee te gaan op boerikojacht?' vraagt een jager aan z'n vriend.
'Boeriko's!? Wat zijn boeriko's?' vraagt z'n vriend logischerwijs.
'Awel, dat is zoals een bever, maar 't leeft in de boomkruinen.' zegt de jager.
'Goed' zegt z'n vriend, 'ik wil dat wel eens proberen!'
'Wat je nodig hebt' zegt de jager, 'is een hond, een net en een geweer. 't Is echt simpel, je zal wel zien.'
Het volgende weekend gaan de twee op jacht. Op een gegeven moment zegt de jager 'Luister, hoor je 't? Ik ben er zeker van dat in deze eik een boeriko zit! Luister goed, ik kruip in de boom en ga wat aan de takken schudden. Als de boeriko eruit valt gooi je 't net erover en je laat de hond los. De hond zal de boeriko keihard in z'n ballen bijten, dat zal hem verdoven!'
'Goed,' antwoord z'n vriend, 'en wat doe ik dan met dat geweer?'
'Dat is voor 't geval IK uit de boom val,' verduidelijkt de jager 'dan schiet je de hond dood.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten