Pagina's

zaterdag 25 augustus 2012

Tunturikihu!

Kleinste jager - www.aves.is
Weet je wat ik bijzonder frustrerend vind? Toekijken vanaf de zijlijn. Toeschouwer zijn van iets waaraan je zèlf graag had deelgenomen. Je tevreden moeten stellen met de kruimels, terwijl je die aardbeientaart zo graag zèlf had binnengesmikkeld. De officiële kinesist zijn van de Miss Swimsuit-verkiezing, bijvoorbeeld. Of keurproever in de abdij van Rochefort. Of bommenwerper tijdens een raid op de Japanse walvisvloot. Hoezo dat is erover? Sorry, bommenwerper tijdens een raid op Japan tout-court, dan maar. Of stuurman van een bamboevlot over de Pacific. Of klimmer op de flanken van de Annapurna.
Of spotter op de Col van Organbidesca. De trek zit er inmiddels in vijfde versnelling. Op donderdag 23 augustus werden er 2748 Wespendieven geteld, 15 Grauwe kiekendieven, 6 Visarenden, uiteraard een hele hoop ander grut waaronder Zwarte wouwen, Slangenarenden, Dwergarenden etc., en één Tunturikihu - geen 'livreur' van Indiase fastfood maar de IJslandse koosnaam voor, je gelooft het niet, een Kleinste jager. Een Kleinste jager in de Pyreneeën! En ik zit hier op amper vier uur ervandaan te wachten op de levering van een klote nieuwe wasmachine! Soms heb ik 't echt moeilijk om de dagelijkse slomp te aanvaarden en blij te zijn met de simple dingen zoals een zjat koffie en een properkes gewassen onderbroek. Ik zeg het dus luid en stevig: life sucks!!!
Counting the days, over exact één week zitten we'r middenin.
Ik hoef geen Miss Swimsuit-contest...

2 opmerkingen:

  1. Ik ga voor een koppel beeldvullende quetzals, opgejaagd door een condor!
    Als een Kleinste jager kan, dit dan ook...
    De Sven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of een groengeel gekraagde scheelkraker die net voor de scopenlijn dubbelgedraaide katoenmuizen uitgraaft! Wijs!

    BeantwoordenVerwijderen