Pagina's

dinsdag 23 september 2014

Life sucks

Even uitrusten tijdens de trek. Deep down Basque Country. (C) Bart Goemaere
'Eventjes om te melden dat we vandaag in Falsterbo moesten zijn ...' mailde een van de Real Belgian Birders me zonet.
'Waarom' voegde hij er retorisch aan toe - alsof ik me die vraag niet zelf zou gesteld hebben. Om vervolgens zonder de minste waarschuwing z'n bijtende bloemkoolscheet in de veel te kleine tent te vuren, de slaapzak wijd open.
- Bastaardarend en havik!
- Meer dan 700 rode wouwen!
- Meer dan 2000 kraanvogels!
- Meer dan 2000 buizerden!
- De eerste ruigpoten
- De eerste honderden kool en pimpels
- Bijna 7000 vinken!
- Meer dan 1000 sijskes!
- en nog veel meer: bijna 18000 vogels op één dag!!!
De smeerlap.
Goed, het was uiteraard hij niet die al die vogels had losgelaten, maar toch. 
Alsof ik het niet al moeilijk genoeg heb.
Sinds ik Organby achter me heb gelaten zijn ze ginds immers niet één keer gegloupseerd geweest.
Hebben ze Smellekens gezien, Grijze Wouwen, Schreeuwarend, Eleonora's valken, Kleinste jager en noem maar op. 
Heb ik drie dagen krom gelopen van al het hooi dat ik heb gedroogd en binnengezeuld.
't Kan ook van die prei, bloemkolen en rapen zijn geweest. Whatever.
Heb ik welgeteld één Boomvalk in de tuin gezien. En een handvol Buizerden op trek in de Thiérache.
So what.
'Life sucks' mailde ik terug, dus.
Meer viel er echt niet te zeggen.
Onbeperkte toegang tot informatie maakt een mens doodongelukkig.
En zeker als je 'n Real Belgian Birder bent.

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het aantal dwergarenden, bruine kieken, boomvalken en vooral torenvalken over de col gisteren mag er ook zijn...

    BeantwoordenVerwijderen